Op audiëntie bij de koning(in) der instrumenten

virtuele orgelwandeling tijdens Open Monumentendag

Het Orgel in Vlaanderen bestaat 30 jaar in 2020 en tijdens Open Monumentendag, op 13 september, vierde de vzw deze verjaardag samen met Museum Vleeshuis, de Sint-Jacobskerk en de Sint-Pauluskerk Antwerpen, met een feestelijk programma.

We nemen je mee op een virtuele rondleiding die start met een boeiende lezing in Museum Vleeshuis, gevolgd door een orgelconcert door organist Bart Rodyns in de Sint-Pauluskerk en een tweede orgelconcert door Peter Strauven in de Sint-Jacobskerk.

Online lezing

Het Orgel in Vlaanderen wil groot en klein de wondere wereld van het ambachtelijk orgel leren kennen. Ontdek online de geschiedenis en werking.

Online concerten

Bart Rodyns ontvangt je aan het orgel in de Sint-Pauluskerk.

Peter Strauven verwelkomt je aan een heel ander type orgel in de Sint-Jacobskerk.