Verlenging bruikleen | Een muzikale zondagmiddag op Sint-Anneke

We zijn blij dat de bruikleen 'Zondagmiddag op Sint-Anneke' al zeker mag blijven tot juli 2022. Louis Van Engelen, die het werk schilderde in 1887, gaf het Vleeshuis én componist Peter Benoit een prominente plek.

Toen het werk in het museum kwam te hangen, bleek het meteen erg geliefd bij de bezoekers. Toen sloot het museum wegens corona, ging weer open, sloot opnieuw en ging nog een keer open. Daarom geven het museum en de bruikleengever het publiek alsnog graag de kans en uitgebreid de tijd om het schilderij te ontdekken. Mogelijks in betere tijden.

Over het schilderij

Een muzikale zondagmiddag op Sint-Anneke

Een bijzondere bruikleen

Antwerpen, 1887. Een zondagnamiddag. Een groep vrienden komt samen op Linkeroever, naast Café Belvédère. Een gitarist speelt een lied, terwijl de zon schijnt en het bier rijkelijk vloeit. Dit is de setting van 'Zondagmiddag op Sint-Anneke' een schilderij van Louis Van Engelen.

Virtuele wandeling

Luister en lees

De klank van... "Zondagmiddag op Sint-Anneke"

Tot het einde van 2021 kan je in Museum Vleeshuis een bijzondere bruikleen ontdekken: 'Zondagmiddag op Sint-Anneke'. Louis Van Engelen, die het werk schilderde in 1887, gaf het Vleeshuis én componist Peter Benoit een prominente plek. Deze speellijst laat zich inspireren door het schilderij.

Praktische info

'Zondagmiddag op Sint-Anneke' is nog zeker tot juli 2022 in Museum Vleeshuis tentoongesteld.

• Donderdag tot zondag, 10 tot 17 uur
  • Boek je ticket op voorhand online

Het schilderij hangt op de plek waar in 2021 de vleugelpiano van Peter Benoit te zien zal zijn. Dat instrument wordt op dit ogenblik gerestaureerd naar bespeelbare toestand dankzij het Peter benoit Fonds.