Boem! Paukenslag

Met een app op stap

Onze app Boem! Paukenslag stuurt je op een interactieve ontdekkingstocht door het museum. Zo leer je al spelend bij over onze muziek- en dansgeschiedenis.

Zijn computers en muziek helemaal jouw ding? Hou je van een stevig potje drummen? Of heb je zin om eens lekker gek te dansen in een ballroom van vroeger, zoals alleen oma en opa die nog kennen? Kom dan zeker eens langs in het Museum Vleeshuis | Klank van de Stad.

Met een smartphone in de hand doorgrond je op eigen houtje waar ons slagwerk vandaan komt. Drumstellen en beats zijn vandaag erg cool, maar dat was niet altijd zo. Slagwerk werd vroeger gebruikt door soldaten en was voor gewone mensen des duivels.

Meer dan 300 jaar geleden was Turkse militaire muziek met groot en indrukwekkend slagwerk helemaal in de mode! Die exotische slaginstrumenten kwamen ook hier terecht en worden vandaag nog steeds gebruikt in onze popmuziek.

De app Boem! Paukenslag is gemaakt op maat van kinderen tussen 8 en 12 jaar oud. Dit spel neemt je mee voor een interactieve rondleiding over ‘slagwerk doorheen de eeuwen’. Je volgt een parcours door het museum en krijgt op vaste locaties enkele spelletjes en korte opdrachten voorgeschoteld.

Een tip
Ben je met een grote groep? Deel je op in groepjes van twee en geef de duo’s een smartphone met app mee. Zo motiveren ze elkaar en spelen ze tegen de andere groepjes. Wie brengt straks de meeste opdrachten tot een goed einde?

• Mogelijk tijdens de openingsuren van het museum (donderdag t/m zondag)
  • Een smartphone en oortelefoon kan je gratis verkrijgen aan de balie van het museum.
  • Geschikt voor kinderen van 8 tot 12 jaar
  • Het leerkrachtenboekje biedt een handleiding voor leerkrachten voor en na het museumbezoek
  • Kom je met een klas of groep? Laat het ons dan even op voorhand weten via dit formulier.
Ga naar